Ons advies voor Slimme Zorg

Innovatie is vaak gemakkelijker gezegd dan ingevoerd. Nieuwe technologie zet je niet zomaar aan in je organisatie. Het is een proces met veel uitdagingen en vereist ook veel geduld. Sluit de innovatie aan op de huidige techniek? En werkt de techniek nog over tien jaar en hoe zit het dan met de service? Kunnen en willen alle medewerkers aan de slag met de nieuwe tools? Niet iedereen is goed met nieuwe technologie en verandering haalt je uit je comfortzone.

Niet de techniek, maar de gebruiker centraal

De gebruikers, zorgmedewerkers, jouw collega’s staan aan de basis van nieuwe ontwikkelingen. Wat zijn hun wensen, hoe kunnen we jouw collega’s aan het bed ondersteunen. Zodat hun werk lichter, leuker en beter wordt. Een nieuwe oplossing heeft weinig zin als het niet gebruikt wordt. We brengen de wensen en mogelijkheden in beeld. En samen zorgen we ervoor dat de eisen en wensen van de gebruikers aansluiten bij de verwachting van de nieuwe technologie.

Adoptie begint met vertrouwen

Andere apparaten, andere routine, een andere bereikbaarheid. Je vraagt nogal wat inspanningen om mensen vertrouwd te krijgen met een nieuwe manier van werken. Een eenmalige instructie is niet voldoende voor intensief gebruik. Adoptie begint met betrokkenheid. Collega’s die bij het proces betrokken worden staan meer open voor de ontwikkeling. Dit in combinatie met onze instructieplatform ondersteun je je mensen bij het wennen aan de innovatie.

Ons advies

Ons advies begint altijd met een goed gesprek. We horen graag van jou wat jouw uitdagingen zijn, waar heb je onze hulp bij nodig?

  • Ben je op zoek naar kennis en onafhankelijk advies over telecommunicatie en zorgdomotica?
  • Wil je je telefonische bereikbaarheid verbeteren
  • Wil je je zorgdomotica beter inzetten?
  • Heb je te maken met te hoge kosten, te veel verschillende contracten of moet je weer naar de onderhandeltafel voor contractverlening
  • Of vind je het lastig de juiste leverancier te vinden voor telecommunicatie of zorgdomotica?
  • Voor welke techniek moet je kiezen en is deze wel toekomstvast?
  • Op al deze punten kunnen wij je ondersteunen. Wij zijn onafhankelijk en nemen jaren aan ervaring in zorgcommunicatie met ons mee.

Op al deze punten kunnen wij je ondersteunen. Wij zijn onafhankelijk en nemen jaren aan ervaring in zorgcommunicatie met ons mee.

Hoe pakken we dat aan?

Graag luisteren we eerst naar wat jouw uitdagingen zijn op het gebied van zorgdomotica of bereikbaarheid. Daarna doen we onderzoek, we luisteren naar de mensen die in jouw organisatie werken, leveranciers, cliënten en andere belangrijke groepen die betrokken zijn bij jouw uitdagingen. We kijken ook naar wat je al in huis hebt, hoe dit werkt en wat we zo goed mogelijk kunnen (her)gebruiken of vervangen. Én we kijken naar technische oplossingen die aansluiten bij jouw organisatie, nu en in de toekomst. Samen bepalen we de doelstelling voor dit project en dan gaan we aan de slag. Of eigenlijk, hebben we dan de belangrijkste stappen gezet.

Zorgcommunicatie en domotica is mensenwerk

Jouw mensen zijn onze waardevolste bron van informatie. Jouw mensen laten je project slagen en zorgen ervoor dat de techniek werkt. Bij het veranderen van communicatiesystemen staan mensen centraal. Hoe snel omarmen jouw mensen de nieuwe techniek en hoe effectief kunnen ze in de nieuwe situatie werken. Een goede basis hiervoor leggen we direct bij het begin. We betrekken zo veel mogelijk verschillende functiegroepen bij het vormen van de visie op de nieuwe situatie. En nemen alle informatie vanuit de organisatie mee in het bepalen van het plan van aanpak. Jouw collega’s hebben op deze manier invloed op het eindresultaat. Met een beetje van je zelf kom je tot verrassende oplossingen. Kijk bijvoorbeeld naar onze aanpak voor betere bereikbaarheid.