088 8765433 korving@bellhayes.nl

Klanttevredenheid gaat over tevreden klanten en iedereen wil het graag. Een eenduidige definitie van dit begrip is echter moeilijk te vinden, Wikipedia en het Nederlandse woordenboek zeggen er niets over. Over het algemeen bedoelen de meeste mensen met klanttevredenheid ongeveer dit:

  • De beleving van een klant ten opzichte van de leverancier in bepaalde situaties. De beleving wordt vergeleken met andere leveranciers en betreft alle facetten van de leverancier.
  • Het kan dus het geleverde product of dienst zelf zijn maar ook het klantcontact, de levering of hoe de leverancier in de media wordt geëtaleerd.  

Klanttevredenheid betreft vele aspecten van een organisatie. Wij richten ons hier op het klantcontact van het Midden en Kleinbedrijf en de bijdrage die ICT hieraan kan leveren. De kracht van het Midden en Kleinbedrijf is het persoonlijk contact met de klanten. Die contactmomenten zullen dus positief moeten zijn.

Bereikbaarheid

De ICT technologie biedt momenteel zoveel mogelijkheden om altijd bereikbaar te zijn voor uw klanten tegen redelijke kosten. Denk daarbij aan mobiel tenzij of vast mobiel integratie. Daarnaast kunt u overal en altijd bereikbaar zijn via vast en mobiel internet middels email of een chat mogelijkheid op uw website. Soms is het eenvoudiger om een back-up telefoniste in te schakelen, de kosten zijn laag en uw vaste en mobiele telefoon worden altijd beantwoordt.

Informatievoorziening

Tijdens het klantcontact is het belangrijk dat de klant snel de juiste informatie krijgt, dit klinkt eenvoudig maar dat is het niet altijd. Indien u uw informatie in de Cloud opslaat is het eenvoudiger om deze vanaf verschillende locaties en ten allen tijde te benaderen.

Medewerkers

Een cruciale factor is de medewerker, deze kan veel bijdragen aan de klanttevredenheid. Lees hier meer over de trainingen die beschikbaar zijn voor klantvriendelijk bellen.

 

Wilt u meer weten over het belang van klanttevredenheid, strategie, achtergronden en over het meten ervan, klik dan hier.